Kenya TV shutdown: Court suspends ban imposed over Odinga ‘inauguration’

Africa

Kenya TV shutdown: Court suspends ban imposed over Odinga ‘inauguration’

Share this with Facebook

Share this with Twitter

Share this with Messenger

Share this with Messenger

Share this with Email

Share

Share this with
These are external links and will open in a new window

Email
Share this with Email

Facebook
Share this with Facebook

Messenger
Share this with Messenger

Messenger
Share this with Messenger

Twitter
Share this with Twitter

Pinterest
Share this with Pinterest

WhatsApp
Share this with WhatsApp

LinkedIn
Share this with LinkedIn

Copy this link
Read more about sharing.
These are external links and will open in a new window

Image copyright
Reuters

Image caption

Raila Odinga declared himself the “people’s president” in Nairobi on Tuesday

Kenya’s High Court has suspended the government’s shutdown of three of the largest private TV channels.They were taken off-air over plans to broadcast opposition leader Raila Odinga’s unofficial “inauguration” on Tuesday.The court has suspended the ban for 14 days while the case is heard. Mr Odinga lost last year’s election and his swearing-in was widely seen as a publicity stunt, but the authorities said it was an act of treason.Opposition groups have accused the Kenyan government of violating the public’s right to information about important events.Africa Live: More on this and other stories
Legitimacy of Kenya re-run unclear
Kenya’s Odinga holds rival ‘inauguration’
The High Court also ordered the state not to interfere with the operation of KTN, NTV, and Citizen TV pending a full hearing. The three broadcasters were taken off-air on Tuesday morning ahead of the swearing-in.The interior ministry said in a statement circulating on social media that broadcasting the event – described as an attempt to “subvert or overthrow” the government – “would have led to the deaths of thousands of innocent Kenyans”.

Elsewhere on the BBC